Köpvillkor - information
Eftertryck, kopiering mm av Internetbutikens text och bilder förbjudes. Vi reserverar oss för text- och bildfel.
Priser
Priserna är i svenska kronor. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.
Betalning
1.Förskott: Ni sätter in pengar i förskott motsvarande totalbelopp order. Betalning sker enklast på Swish 1234154902, postgirokonto 478 10 71-8 eller bankgirokonto 210-7878. Ange ordernummer på betalningen. Ordern skickas från oss så snart vi sett att betalningen gått in.
2.Konto/kreditkort: VISA eller MASTERCARD. Ni erhåller en preliminär orderbekräftelse på mail vid registreringen av ordern och beloppet reserveras på Ert konto. Efter att ordern behandlats i vårt ordersystem erhåller Ni en slutlig orderbekräftelse via mail och beloppet dras från Ert konto.
3. Fakturering: Önskar man bli upplagd som fakturakund gör man en beställning på förskott. Skriv i meddelanderutan att du ansöker om att bli fakturakund. För att kunna göra en kreditbedömning behöver vi även ert organisationsnummer och telefon nummer. Skriv även i meddelanderutan vad om och vad fakturan skall märkas med. Vi gör då en sedvanlig kreditbedömning och återkommer/ändrar betalningsvillkoren. Eller ring 0241-10335 så hjälper vi er.
Leveranstid
Finns varan i lager skickas den från vårt lager samma dag eller arbetsdagen efter beställning. Vid förskottsbetalning, samma dag eller arbetsdagen efter vi ser att förskottsbetalningen registrerats på vårt konto, är det bråttom så rekomenderar vi kort betalning eller efterkrav. Varor som är slut i lager levereras beställningen normalt inom fem arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre. Är det extra bråttom med någonting så ange det på ordern så försöker vi alltid att lösa det.
Transportsätt
Vi förbehåller oss rätten att välja det mest kostnadseffektiva sättet att leverea våra varor på. Vi använder oss av beroende på varans slag olika transportalternativ.
Posten Snabbt och enkelt med brev
Med posten postpaket.
Levereras till närmaste affär/bensinstation etcetra som är ombud för postens tjänster. De flesta utlämningställen har även kvälls och söndagsöppet. I normala fall är paketet framme inom 2 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre.
Företagspaket (16.00)
Ej för privatpersoner. Om du beställer före klockan 11.00 en vardag och begär företagspaket. Så får du paketet (med vissa undantag) senast klockan 16.00 nästföljande vardag. Postförskottsavgift företag är 100kr inklusive moms.
Leveransbevakning
Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller anullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid och varans pris överstiger 300 kronor, restnoterar vi varan och levererar utan extra kostnad, så snart den inkommit på vårt lager. Om en vara restnoterats av oss, har Du rätt att avbeställa varan.
Ersättningsvaror
Vi förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Skulle någon av varorna Du beställt vara slut i lager, händer det att vi i stället levererar en likvärdig ersättningsvara. Om Du inte skulle vara nöjd med ersättningsvaran har Du full returrätt och får pengarna tillbaka för varan.
Personuppgifter
Ljus, Ljud & Musik HB (publ.) är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Vill Du göra någon änding av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till oss.
Ångerrätt/Öppet köp
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. På samtliga varor (utom glödlampor och batterier) gäller full returrätt inom 14 dagar efter mottagandet, förutsatt att varan retuneras i oskadat skick och i oskadad orginalförpackning. Skicka då med returnotan samt meddela orsaken till returen på den. När en vara retuneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Retur och bytesrätter gäller ej för begagnat, batterier och varor som måttbeställts.
Reklamationer
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet. Dina utlägg för returfrakten, på billigaste sätt med post eller bil, återbetalas så snart varan inkommit till oss. Använd gärna POSTENS POSTORDER/KUNDRETUR. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för Dig.
Återbetalning
Vill du som kund ha kontant utbetalning i samband med öppet köp, uppge alltid bankkontonummer eller postgiro. Detta på grund av fördyrande kostnader i samband med utbetalningansvar.
Transportskador
Om du Vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedlbart anmäla detta till Posten eller transportören. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret skall Du kontakta oss på vår kundtjänst 0241-10335. Vid retur från kund till oss, står kunden för de skador som kan uppstå under transporten.
Garanti
Normalt lämnar vi 1 års garanti på våra varor, dock med undantag för förbrukningsvaror, glödlampor och begagnat. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel. Expeditionsnota/garantibevis/kassakvitto skall uppvisas vid garantianspråk. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Outlösta paket
Outlöst paket För outlöst försändelse debiterar vi kunden 150 kr för fraktkostnaderna.
Information från konsumentverket
Information beträffande El-material. Utdrag ur KOVFS 1983-1. Som tillämpats sedan 1984-01-01. Följande material för installation skall utföras av behörig elinstallatör: elektrisk ledning, passdel till gruppcentral, apparat som strömbrytare och uttag, ljusarmatur och elradioatorer för fast anslutning. OBS! Felaktigt utförd montering kan medföra livsfara samt brandrisk. Vi kan erbjuda behörig elinstallatör, begär offert!
Ljus, Ljud & Musiks hantering av personuppgifter
Ljus, Ljud och Musiks skyldigheter att se till att dina uppgifter
behandlas enligt följande.
* Vi lagrar till exempel ditt namn, adress, e-post, telefon och ev
organisationsnummer vid köp av produkter eller tjänster från oss.
* Vi lämnar inte ut din uppgifter till tredje part.
* Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (dock med vissa
begränsningar, såsom bokföringslagen)
* Vi lagrar dina uppgifter vid affärstransaktion i 7 år på grund av
bokföringslagen.
* Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet.
* Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig hos oss.
|